ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2025/2026
SZANOWNI RODZICE
SERDECZNIE WITAMY PO WAKACJACH WSZYSTKICH PRZEDSZKOLAKÓW I ICH RODZICÓW, JAK I TE DZIECI KTÓRE PO RAZ PIERWSZY DO NAS ZAWITAJĄ. ZAPRASZAMY WSZYSTKIE DZIECI DO PRZEDSZKOLA DNIA 1 WRZEŚNIA TJ. PONIEDZIAŁEK NA PIERWSZY DZIEŃ ZBAWY W NASZYM PRZEDSKOLU. PRZYPOMINAMY, IŻ PLACÓWKA CZYNNA JEST OD GODZ.: 6.00 DO 17.00. ŻYCZYMY NASZYM MILUSIŃSKIM UDANEGO, RADOSNEGO I BEZPIECZNEGO POBYTU W NASZYM PRZEDSZKOLU, DUŻO UŚMIECHU, WSPANIAŁYCH ZABAW I CIEKAWYCH ZAJĘĆ. RODZICOM ŻYCZYMY, ABY WASZE POCIECHY CODZIENNIE ZASKAKIWAŁY WAS SWOIMI NOWYMI OSIĄGNIĘCIAMI I SUKCESAMI. ZAPRASZAMY PAŃSTWA DO OWOCNEJ WSPÓŁPRACY.
JAK UŁATWIĆ DZIECKU START W PRZEDSZKOLU?
- Nigdy nie strasz dziecka przedszkolem.
- Wprowadzaj w domu stały rytm dnia.
- Nie składaj obietnic, których nie możesz wypełnić – nie mów dziecku, że przyjdziesz po nie wcześniej, kiedy jest to nie możliwe.
- Przyzwyczajaj dziecko do urozmaiconych potraw, skończ z rozdrabnianiem pokarmów.
- Wdrażaj dziecko do przestrzegania umów i zasad.
- Przyzwyczajaj do samoobsługi, pozwól dziecku samemu załatwiać potrzeby fizjologiczne, myć ręce, ubierać się.
- Przygotuj dla dziecka wygodny strój do samodzielnego ubierania – dresy, spodenki lub spódniczka na gumkę. W przedszkolu przede wszystkim liczy się wygoda (Przedszkole to nie "Dom mody" , należy liczyć się z tym ,że dziecko może sie pobrudzić.)
- Organizuj dziecku kontakty z rówieśnikami i innymi dziećmi.
- Stosuj w przedszkolu krótkie pożegnania (stwórzcie swój własny „rytuał”). Kiedy przedłużasz pożegnanie, dziecko cierpi dłużej.
- Nie okazuj dziecku własnych rozterek, zostawiając je w przedszkolu, przekazujesz mu wtedy swoje lęki.
- Nie zawstydzaj nigdy dziecka i nie porównuj do rówieśników.
- Ciesz się z jego sukcesów, a porażki traktuj, jako coś naturalnego.
- W razie potrzeby skorzystaj z wspierającej rozmowy z nauczycielem lub psychologiem, który współpracuje z naszym przedszkolem.
Informacje, porady, wskazówki dla rodziców.
Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi, dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku dziecka i jego możliwości rozwojowych, potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych, a w szczególności:
- zapewnia bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza terenem przedszkola,
- zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym,
- stosuje w swoich działaniach obowiązujące przepisy bhp i ppoż.,
- współpracuje z rejonową poradnią psychologiczno- pedagogiczną i poradniami specjalistycznymi, zapewniając w miarę potrzeb konsultację i pomoc.
Cele i zadania przedszkola:
Celem wychowania przedszkolnego zgodnie z podstawą programową jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi jak i wrodzonym potencjałem.
Kadra pedagogiczna organizuje i udziela dzieciom, jak i ich rodzicom pomocy i wsparcia poprzez:
- dokonywanie diagnozy pedagogicznej wychowanków,
- rozpoznawanie potencjalnych możliwości jak i indywidualnych potrzeb dziecka,
- rozpoznawanie przyczyn trudności w wychowaniu i edukacji przedszkolaka,
- wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci,
- wspieranie dziecka uzdolnionego,
- organizowanie skutecznych form pomocy psychologiczno- pedagogicznej,
- podejmowanie działań profilaktyczno- wychowawczych wynikających z rocznego planu pracy,
- realizowanie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród dzieci i rodziców,
- wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
- podejmowanie działań umożliwiających rozwijanie umiejętności wychowawczych rodziców,
- podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
Prawa i obowiązki rodziców:
- Do podstawowych obowiązków rodziców dziecka należy:
- terminowe uiszczanie opłat za żywienie dziecka w przedszkolu,
- przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola przez rodziców (opiekunów prawnych) lub upoważnioną przez nich osobę zapewniającą dziecku całkowite bezpieczeństwo,
- informowanie o nieobecności dziecka w przedszkolu (telefonicznie do godziny 8:30),
- niezwłoczne zawiadamianie o zatruciach pokarmowych, chorobach zakaźnych, pobycie w szpitalu, itp.
- przestrzeganie statutu przedszkola,
- respektowanie uchwał rady pedagogicznej i rady rodziców przedszkola, podjętych w ramach ich kompetencji.
- Rodzice i nauczyciele zobowiązani są współpracować ze sobą w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych i określenia indywidualnego rozwoju dziecka.
Rodzice mają prawo do:
- zapoznania się z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz zadaniami wynikającymi z programu rozwoju przedszkola, planów pracy w danym oddziale,
- uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat swojego dziecka,
- uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli, logopedy, psychologa i pedagoga w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy,
- przedstawianie nauczycielowi oraz dyrektorowi uwag i życzeń z obserwacji pracy przedszkola,
- wyrażanie i przekazywanie opinii na temat pracy przedszkola organowi prowadzącemu i nadzorującemu poprzez swoje przedstawicielstwa, tj. radę rodziców.