To takie proste!
Miejskie Przedszkole nr 56
Strona głowna  /  NAUCZ.ZDALNE- ŻÓŁWI.
NAUCZ.ZDALNE- ŻÓŁWI.

NOWE TREŚCI BĘDĄ OD 25.03.20.

SZANOWNI RODZICE
W związku z zawieszeniem zajęć, w tym miejscu, na naszej stronie
będą pojawiać się przygotowane przez nauczycielki materiały
które możecie Państwo wykonać z dzieckiem w domu.
Proponowane przez nas aktywności są zgodne z podstawą programową
oraz zaplanowaną przez nauczycielki tematyką pracy na najbliższe dni.
Po powrocie do przedszkola, z przyjemnością
Panie obejrzą niektóre efekty Waszych wspólnych działań!
Życzymy dużo zdrowia i wytrwałości
w tym trudnym dla nas wszystkich okresie!

W sprawach istotnych z nauczycielkami grupy- ŻÓŁWIKI
można się kontaktować, korzystając z adresu e-mail:

Dyr. Dorota K.: dorota.krol3@wp.pl

GRUPA MŁODSZA- ŻÓŁWIKI w godz. 8.00 do 13.00

Pani Agnieszka B.: braxi95@gmail.com- realizacja wszystkich zajęć

 

Można robić zdjęcia dzieciom w trakcie zabaw i działań w domu, w późniejszym czasie poinformuję Państwa, w jaki sposób będziemy je wykorzystywać (tzn. zamieszczać na stronie przedszkola, aby potwierdzić naszą współpracę i działania dzieci). Proszę, również gromadzić wykonane w domu prace, wykorzystamy je w późniejszym czasie i zoorganizujemy wystawę w przedszkolu.

SZANOWNI RODZICE

GORĄCO ZAPRASZAMY I ZACHĘCAMY WSZYSTKICH PAŃSTWA, KTÓRZY ODWIEDZACIE NASZĄ STRONĘ INTERNETOWĄ, WSPÓLNIE Z NAMI SIĘ BAWICIE, WYKORZYSTUJECIE ZAMIESZCZANE PROPOZYCJE DLA PAŃSTWA POCIECH, JAK W SPOSÓB KREATYWNY I CIEKAWY SPĘDZIĆ RAZEM CZAS, DO DOKONYWANIA WPISÓW W ZAKŁADCE- KSIĘGA GOŚCI (ZIELONY PASEK PO LEWEJ STRONIE). PROSZE WPISAĆ IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA, KTÓRE NAS ODWIEDZA. SERDECZNIE DZIĘKUJEMY, BĘDZIE NAM BARDZO MIŁO.

W tym szczególnym dla Nas czasie pamiętajmy o zasadach bezpieczeństwa i higieny.

Życzymy Wszystkim Dużo Zdrowia i Przyjemnej Zabawy.

ZOSTAJEMY W DOMU!!!

 

SZANOWNI PAŃSTWO

Pragnę gorąco polecić Państwa uwadze nową propozycję TVP, która pojawiła się dzisiaj na kanale TVP 2, w związku zaistniałą sytuacją, a mianowicie WESOŁA NAUKA. WIELKIE DZIEŁA MAŁYCH RĄK. Program ten prowadzi Pani Dorota Dziamska. Jest jednym z najbardziej znanych i doświadczonych metodyków nauczania w Polsce oraz twórczynią licznych pomocy pedagogicznych dla nauczycieli i książek z materiałami lekcyjnymi dla dzieci. Autorka opracowała także system edukacyjny zwany „Edukacja przez ruch”, na podstawie którego powstały takie jej publikacje jak „Edukacja przez ruch. Kropki, kreski, owale, wiązki” oraz „Edukacja przez ruch. Fale, spirale, jodełki, zygzaki”. Sztuka origami odgrywa w nauczaniu Doroty Dziamskiej bardzo ważną rolę. Autorka twierdzi, że sztuka składania papieru pozytywnie wpływa na rozwój dzieci. Tę metodę Dziamska popularyzuje nie tylko w Polsce, ale także za granicą – m.in. w Nowej Zelandii.

Sama miałam możliwość dwukrotnie uczestniczyć w konferencjach prowdzonych przez panią Dorotę, dlatego gorąco polecam ten program. Dzieci na pewno nie będą się nudzić, a z pomocą rodziców mogą zrobić z papieru coś ciekawego. Dziś Pani Dorota robiła papierową żyrafę. Program rozpoczyna się o godz.11.40. Zapraszam

 

SZANOWNI PAŃSTWO

ZAMIESZCZAMY PROPOZYCJĘ LINKU: FILM NA TEMAT KORONAWIRUSA DLA DZIECI, ZACHĘCAMY DO OBEJRZENIA

https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/fileadmin/user_upload/pdf/Koronawirus.pdf

 

SZANOWNI PAŃSTWO

ZAMIESZCZAM PROPOZYCJĘ LINKU: FILM NA TEMAT DOKŁADNEGO MYCIA RĄK, ZACHĘCAM DO OBEJRZENIA

https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI- Jak dokładnie myć ręce odc 7 | Myszka w Paski | Rossmann

 

DRODZY RODZICE

W ZWIĄZKU Z ZAMKNIĘCIEM PLACÓWEK OŚWIATOWYCH, W TYM RÓWNIEŻ NASZEGO PRZEDSZKOLA, PASKI Z NALICZONYMI OPŁATAMI ZA PRZEDSZKOLE ZA MIESIĄC KWIECIEŃ BĘDĄ DO ODBIORU PO POWROCIE DZIECI DO PRZEDSZKOLA.

JEDNOCZEŚNIE INFORMUJĘ , ŻE DO RODZICÓW, KTÓRYM SYSTEM NALICZYŁ OPŁATY ZOSTANIE WYSŁANY SMS Z KWOTĄ DO ZAPŁATY ZA BIEŻĄCY MIESIĄC. JEŻELI KTOŚ Z PAŃSTWA NIE OTRZYMAŁ TAKIEJ WIADOMOŚCI, OZNACZA TO,  ŻE DZIECKO NIE MA NALICZONEJ OPŁATY.

 

Z WYRAZAMI SZACUNKU

  Monika Śmigielska

 Referent MP 56 w ZSP 12

 

ŚWIĄTECZNE  ŻYCZENIA

    

NAJSERDECZNIEJSZE ŻYCZENIA ZDROWYCH, RADOSNYCH,

RODZINNYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

SMACZNEGO JAJKA ORAZ MOKREGO DYNGUSA

                     ŻYCZY

DYREKCJA, NAUCZYCIELE I PRACOWNICY MP 56 W ZSP NR 12

 

Tytuł: Dzieci uczą rodziców w domu!

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i naukę, w ramach ogólnopolskiej akcji edukacyjnej "Dzieci uczą rodziców" Centrum Rozwoju Lokalnego przygotowało serię materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci.  W każdą środę i każdy piątek na stronie internetowej www.crl.org.pl ukazują się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje obejmują tematykę bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii, historii, a nawet astronomii. Zakres tematyczny i liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia przedszkoli i szkół podstawowych.

Zapraszamy do pobrania  darmowych lekcji. By zachęcić rodziców do większego zaangażowania w wspólną naukę z dziećmi, CRL na profilu na Facebooku (facebook.com/centrum.rozwoju.lokalnego) organizuje konkursy dla dzieci i ich rodziców.  

Materiały można pobrać pod adresem:

https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/

Pozdrawiam serdecznie
Mariola Króliczek
Wydział Edukacji i Sportu
32 705-4186

 

UWAGA RODZICE !!!

PILNA INFORMACJA !!!

PROSZĘ SIĘ ZAPOZNAĆ Z PONIŻSZĄ INFORMACJĄ I W TRYBIE PILNYM DAĆ ODPOWIEDŹ NA ADRES E-MAIL DO MNIE- PANI AGNIESZKA LUB DYR. D. KRÓL. W INFORMACJI PROSZĘ WPISAĆ IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA ORAZ OD KIEDY EWENTUALNIE MA KORZYSTAĆ Z PRZEDSZKOLA WG WARIANTÓW.

 

Dyr. Dorota K.: dorota.krol3@wp.pl

Pani Agnieszka B.: braxi95@gmail.com l

 

„Biorąc pod uwagę decyzję Prezesa Rady Ministrów o możliwości otwarcia przedszkola/ oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, uwzględniając aktualną sytuację epidemiologiczną miasta Katowice, a zwłaszcza wzrost liczby zachorowań i osób objętych kwarantanną w ostatnich dniach proszę o informację czy Państwa syn/ córka począwszy od:

            wariant I – 18.05.2020r.

            wariant II – 24.05.2020r.  

nie ma zapewnionej opieki i w związku z tym musi przebywać w przedszkolu/ oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej, poprzez postawienie znaku X w tabeli, jak poniżej

 

IMIĘ, NAZWISKO DZIECKA Dziecko musi być objęte opieką stacjonarną w przedszkolu/ oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej od 18.05.2020r. Dziecko musi być objęte opieką stacjonarną w przedszkolu/ oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej od 24.05.2020r.
     
     
 

Jednocześnie informuję, że proponowany harmonogram uruchamiania przedszkoli/ oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych  jest podyktowany troską o bezpieczeństwo i zdrowie naszych najmłodszych mieszkańców. Ostateczna decyzja zostanie podjęta, z uwzględnieniem aktualnej sytuacji epidemiologicznej w Katowicach”

 

 

MAJ- TYDZIEŃ V

ŚWIĘTO RODZICÓW

 

ŚRODA  27.05.20.

 

Zajęcie 1. Zabawy matematyczne dla przedszkolaków - zajęcia matematyczne, ćwiczenia w liczeniu.

 

 

 

 

  • „Sweter z guzikami” – zabawa matematyczna polegająca na dodawaniu lub odejmowaniu guzików na swetrze, zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek na kostce. Dziecko kula kostką, następnie liczy oczka na kostce i układa lub zabiera guziki ze swetra. Doskonalimy logiczne myślenie w trakcie ustalania i szukania możliwych rozwiązań (czy możemy zabrać lub dołożyć guziki). Kształtujemy umiejętność liczenia w zakresie sześciu elementów.  Pomoce do zabawy: szablon swetra z brystolu z zaznaczonymi miejscami na guziki,  kostka do gry z oczkami, guziki w różnych kształtach.

 

  • „Rolki z patyczkami”- na rolki po papierze toaletowym naklejamy karteczki z kropkami od 1 do 10 lub mniej (zależnie od umiejętności dziecka). Dajemy  dziecku garść patyków i poprosimy, żeby do każdego kubeczka powstałego z rolki włożyło ich odpowiednią ilość (zgodnie z liczbą kropek widniejących na karteczce). Jeżeli dziecko sobie radzi można karteczki z kropkami zastąpić karteczkami z cyframi.

 

  • „ Ludzik z kropkami”- proszę narysować na  kartce ludka i umieścić w nim rozrzucone losowo pola z kropkami od 1 do 6. Zadanie matematyczne do tej zabawy jest proste. Rodzic rzuca kostką, a zadaniem dziecka jest odszukanie i zaznaczenie odpowiedniej liczby kropek, którą pokazuje wyrzucona liczba oczek.

 

  • „Nawlekamy korale”- proszę przygotować  kolorowe nitki, rzemyki lub sznurki. Poprosimy dziecko o naciągnięcie na nitkę odpowiednią liczbę koralików taką, jaką wskazuje liczba kropek wyrzuconych na kostce. (Jeżeli nie mamy koralików można wykorzystać makaron, kawałki pociętej słomki do napojów, koreczki do napojów-muszą mieć zrobione otwory)

 

  • „ Buzie z ząbkami”- wycinamy z kolorowych kartek-różowych koła i składamy je na pół. Wokół brzegów rysujemy  niewielkie kółeczka przypominające ząbki. Przygotowujemy białe prostokąty z papieru- ząbki. Dziecko  rzuca kostką, następnie zapełnienia papierową buzię tyloma ząbkami (prostokątami), ile wskazuje ilość oczek na kostce.

 

 

 

  • Zabawa ruchowa " Myjemy podłogę".

Dziecko siedzi w siadzie prostym. Następnie raz jedną,  raz drugą nogą zgiętą w kolanie i stopą opartą o podłogę naśladuje mycie podłogi ruchami kolistymi stóp.

 

  • Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego z zakresu matematyki, poćwiczcie liczenie z Bibisiami:

https://www.youtube.com/watch?v=FT3fZX84dAk- BIBISIE -DODAWANKI

 

  • Zapraszam do obejrzenia bajki o rodzinie Treflików:

 

  • Bajka: ,,Szczęśliwa Rodzina”- Rodzina Treflików-

ttps://www.youtube.com/watch?v=58V52JdiwPA- Bajki dla dzieci - RODZINA TREFLIKÓW - sezon 1 - odc. 11 - "Szczęśliwa Rodzinka"

 

  • Uzupełnianie kart pracy: - 4l. cz. 2 str. 54, dziecko- rysuje w odpowiednich ramkach prezenty dla mamy i taty, czyta z pomocą osoby dorosłej napisy na bilecikach, rysuje je po śladach, koloruje bileciki, nazywa kolory serc

- 3l., dziecko- uzupełnia poniższą kartę pracy:

 

 

 

 

Zajęcie 2. Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 31 (wg przewodnika- Olek i Ada, cz.4)

JUŻ POTRAFIĘ:

  • Rodzic prosi, by dziecko naśladowało jego ruchy:
  • Stanęło wyprostowane
  • Wyciągnęło obie ręce do sufitu
  • Wyciągnęło obie ręce w bok
  • Wyciągnęło obie ręce przed siebie
  • Dotknęło stóp czubkami palców dłoni
  • Dotknęło lewą dłonią uniesionego prawego kolana (pokazuje rodzic)
  • Dotknęło prawą dłonią uniesionego prawego kolana (pokazuje rodzic)
  • Z zamkniętymi oczami dotknęło czubka nosa palcem wskazującym
  • Podskoczyło kilka razy obunóż
  • Stanęło na jednej nodze z ramionami rozłożonymi na boki

POMAGAM MAMIE:

  • Niesie konewki z wodą- maszeruje z nogami wyprostowanymi w kolanach i przechyla ramiona na boki
  • Poleruje szyby- równocześnie wysuwa obie ręce przed siebie, wykonuje koła na zewnątrz i do wewnątrz
  • Odkurza odkurzaczem bezprzewodowym- w siadzie, przesuwa się po podłodze, podciągając się stopami
  • Prasuje- raz lewą, raz prawą ręką wykonuje posuwisty ruch w poziomie
  • Zdejmuje firanki- wyciąga w górę nad głowę, raz jedną, raz drugą rękę
  • Wiruje jak bęben z pralki- obraca się wokół własnej osi z rękami opartymi na biodrach

POMAGAM TACIE:

  • Sięga na pawlacz po walizkę- staje na palcach, z prostymi rękami wysoko uniesionymi w górę
  • Przybija młotkiem- w klęku na jednym kolanie przybija pięścią do pięści
  • Włącza wycieraczki samochodowe- równocześnie dwiema rękami ugiętymi w łokciach, wysuniętymi przed siebie, porusza w lewo i w prawo
  • Piłuje drewno- dziecko stoi w parze z rodzicem, podają sobie skrzyżowane dłonie i naprzemiennie uginają je w łokciach
  • Trzepie dywan- oklepuje całe ciało od stóp po klatkę piersiową
  • Wyciąga coś spod kredensu- leży na brzuchu, lekko unosi nad podłogę wyprostowane ręce.

 

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji. Moja Rodzina – słuchanie piosenki. Dziecko słucha piosenki i odpowiada na pytanie: jakie osoby tworzą rodzinę, na podstawie wysłuchanej piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=17CyW3bFbLI- Moja rodzina

 

Zabawa a psem – zabawa usprawniająca aparat artykulacyjny.

Dziecko trzyma w dłoni małe lusterko. Rodzic wyjaśnia, że dziecięcy język zamienia się w wesołego pieska i opowiada historyjkę.  Pieski biegają za piłeczką (zataczamy kółeczka, przesuwając czubek języka po górnych, następnie po dolnych zębach, kilka razy w lewą, potem w prawą stronę), wesoło podskakują (dotykamy czubkiem języka raz górnych, a raz dolnych zębów), głośno szczekają (naśladujemy szczekanie hau, hau, hau), machają ogonkami ( przesuwamy język od jednego do drugiego kącika ust). Po wesołej zabawie odpoczywamy (naśladujemy chrapanie).

 

Taniec Zygzak- zapraszam Was do wspólnej zabawy, wyginamy ciało śmiało i zygzaka zaczynamy:

 https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

 

WITAJCIE KOCHANI. MAM NADZIEJĘ, ŻE MIŁO SPĘDZILIŚCIE DZISIEJSZY DZIEŃ I PAMIĘTALIŚCIE O ZŁOŻENIU ŻYCZEŃ KOCHANYM MAMUSIOM.

POZDRAWIAM WAS GORĄCO.  POWODZENIA  PRZY WYKONYWANIU NOWYCH ZADAŃ.

PANI AGNIESZKA

 

 

   

 

 

 

WTOREK  26.05.20.

 

Zajęcie 1. Zajęcia umuzykalniające przy piosence: ,, Choć mam rączki małe".

  • Rozwijanie aparatu ruchu- zabawa z bębenkiem. Dziecko maszeruje po okręgu w rytmie bębenka. Na zmianę akompaniamentu:

- szybkie uderzenia w bębenek- dziecko biega na palcach

- miarowe uderzenia w wolnym tempie- rytmicznie stawia duże kroki

- pocieranie dłonią o membranę bębenka- kładzie się na plecach

  • Słuchanie piosenki: "Choć mam rączki małe". Zapraszam was do wysłuchania  piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=0FqM2MdOOs0- Polska piosenka dla dzieci "Choć mam rączki małe"

 

 

 

 

  • Choć mam rączki małe i nie wiele zrobię,

 

         pomogę mamusi, niech odpocznie sobie.

 

          Zamiotę izdebkę, wymyję garnuszki,

 

           niech się tu nie schodzą łakomczuszki-muszki.

 

           I braciszka uśpię w białej kolebusi,

 

          Chociaż w tym pomogę kochanej mamusi.

 

  • Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki:

 

- W jaki sposób dzieci mogą pomóc mamie?

- Czy ty też pomagasz swojej mamie ?

- W jaki sposób to robisz?

 

  • Nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu.
  • Zabawy przy piosence. Rodzic puszcza dziecku piosenkę, a dziecko śpiewa piosenkę i  ilustruje ruchem tekst piosenki: pokazuje małe rączki, naśladuje zamiatanie pokoju, mycie garnków, odgania rękami natrętne muchy, naśladuje usypianie dziecka, pokazuje serduszko z paluszków.
  • Ćwiczenia oddechowe- Pachnące kwiaty. Rodzic odtwarza piosenkę, dziecko w tym czasie maszeruje swobodnie w określonym kierunku, w rytmie piosenki. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się i naśladuje wąchanie kwiatów, wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami.
  • Zabawa bieżna- Kto pierwszy dobiegnie do mamy. Rodzic z dzieckiem stają na wyznaczonych na przeciwko siebie liniach. Na zawołanie: Dzieci- do mamy! Dziecko biegnie w stronę rodzica, jak najszybciej.

 

 

Zajęcie 2. Niespodzianka dla mamy i taty - zajęcia plastyczne.

  • Zabawa paluszkowa- Rodzina. W tej wyliczance po kolei pokazujemy palce, każdy nasz palec obrazuje jednego członka rodziny. Zaczynamy od kciuka:
     

Ten pierwszy to dziadziuś,
A przy nim babunia.
Największy to tatuś,
A przy nim mamunia
A to ja dziecinka mała,
I oto moja rodzinka cała.

 

 

 

  • Słuchanie piosenki o Rodzinie Paluszków:

https://www.youtube.com/watch?v=dhZdM0HM0Z4- Rodzina Paluszków - Piosenki dla dzieci bajubaju.tv

 

 

  • Zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową oraz umiejętności językowe- Prezenty dla mamy i taty. Potrzebujemy zdjęcia wycięte z gazet przedstawiające np.: torebkę, parasol, buty, samochód, portmonetkę, krawat itp. Rodzic rozkłada te obrazki przed dzieckiem, które nazywa poszczególne przedmioty i określa, czy taki prezent  ucieszyłby bardziej mamę czy tatę.

 

  • Zabawa ruchowa- Rodzinki. Podczas uderzeń w tamburyn lub inny instrument dziecko skacze, biega lub podskakuje. Na pauzę w muzyce zatrzymuje się i wymienia członków swojej rodziny: mama, tata, siostra, brat itp.

 

 

  • Pokazanie dziecku kalendarza, zapoznanie z datami: 26 maj i 23 czerwiec oznaczającymi: Dzień Matki i Dzień Ojca.

 

 

  • Wykonanie pracy plastycznej-  pamiętajcie, że swoje prace możecie ozdobić: mazakami, długopisami żelowymi, brokatowymi itp.

 

  • 4l. wyprawka karta nr 26- Kwiatek dla mamy i taty; dziecko- wycina wszystkie kolorowe elementy, składa zgodnie z instrukcją

 

  • 3l. wyprawka karta nr 11- Bukiet dla mamy i taty; dziecko- wypycha z karty nacięte kształty, układa koła wg instrukcji, tworząc z nich kwiaty, przykleja na kartce obrazek wazonu, a potem- kwiaty ułożone z kół, dorysowuje kredką lub mazakiem zielone łodyżki

 

 

 

 

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku- Co to jest? Potrzebujemy jakiś worek lub torbę, różne przedmioty wykorzystywane przez kobietę i mężczyznę: apaszka, pomadka, pasek, torebka, krawat, portfel, pianka do golenia, itp. Rodzic prezentuje te wszystkie przedmioty dziecku, dziecko nazywa je, poznaje za pomocą dotyku. Następnie rodzic chowa je do worka, a dziecko wkłada rękę do środka i próbuje nazwać trzymany w ręce przedmiot.  Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego na temat rodziny:

 

https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY- Moja rodzina - Przedszkole Profesora Szymona

 

WITAJCIE ŻÓŁWICZKI. DZISIAJ JEST BARDZO WAŻNY DZIEŃ- DZIEŃ MATKI, WSZYSTKIE MAMUSIE MAJĄ SWOJE ŚWIĘTO.

PAMIĘTAJCIE, ABY ZŁOŻYĆ ŻYCZENIA SWOIM MAMOM. MOCNO JE UŚCISKAJCIE, DAJCIE CAŁUSA I POWIEDZCIE, JAK BARDZO JE

KOCHACIE. NIE ZAPOMNIJCIE O PREZENCIE- UPOMINKACH, KTÓRE ZROBILIŚCIE WCZEŚNIEJ.

 

 WSZYSTKIM MAMOM

        ŻYCZĘ

MNÓSTWA SŁOŃCA, POMYŚLNOŚCI

GARŚĆ POWODÓW DO RADOŚCI.

     PANI AGNIESZKA

 

POZDRAWIAM WAS GORĄCO. PANI AGNIESZKA

 

 

  

 

 

 

 

INFORMACJA OD KATECHETKI

Witam  przekazuję informację o tym iż w niedzielę Pan Jezus wstąpił do nieba czyli wrócił do swojego Ojca, proszę aby dzieci narysowały górę i anioła, we wtorek jest Dzień Matki, proszę aby dzieci dla swoich mam zrobiły niespodziankę, ucałowały swoje Mamy, powiedziały jak mocno je kochają i zrobiły piękną laurkę.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

 MOTHER’S DAY

  1. Hello! Dzisiaj na zajęciach będziemy mówili o Dniu Matki. Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku:    https://youtu.be/j0G4j5PzjoY 

  2. Piosenki proponuję się nauczyć – jest bardzo prosta!

  3. Link do piosenki I Love My Mommy – The Kiboomers:  https://youtu.be/sdnOHJbi60E 

  4. Bye- bye! See you soon!

 

 

 

PONIEDZIAŁEK 25.05.20.

 

Zajęcie 1. Nasi  rodzice- słuchanie opowiadania E. Stadtmuller- „Rodzicielska niespodzianka”.

  • Podawanie imion swoich rodziców. Rodzic rzuca piłkę do dziecka i zadaje pytanie: Jak ma na imię twoja mama? Jak ma na imię twój tata? Rodzic zwraca uwagę dziecka, że słowa- mama i tata składają się z dwóch tak samo brzmiących sylab. Dziecko dzieli te słowa na sylaby, jednocześnie klaszcząc. Rodzic pokazuje napisy: mama, tata do globalnego czytania.

 

Mama- ma-ma

Tata- ta-ta

 

 

 

  • Słuchanie opowiadania E. Stadtmuller- „Rodzicielska niespodzianka”.

 Rodzicielska Niespodzianka.- https://www.youtube.com/watch?v=M-zKBpPIq4M

  • Rozmowa na podstawie opowiadania:

- Kto odwiedził dzieci w grupie Ady?

- Czym zajmują się wasi rodzice?

- Czy byliście kiedyś w gabinecie dentystycznym?

- Na czym polega praca dentysty?

- Dlaczego rodzice są ważni w życiu dziecka?

 

 

 

  • Wprawki dramowe- Czym zajmują się rodzice? Dziecko stara się zaprezentować to, czym zajmują się  jego rodzice, bez używania słów, naśladując tylko te czynności. A rodzic stara się odgadnąć, co pokazuje dziecko.

 

  • Zabawa ruchowa- Z mamą i tatą na fotografii.  Rodzic puszcza dowolną muzykę, dziecko wykonuje dowolną improwizację taneczną z rodzicem. Na przerwę w muzyce pozujemy do fotografii z rodzicem, a inny członek rodziny robi na niby zdjęcie.

 

  • Oglądanie zdjęć i albumów rodzinnych. Nazywanie członków rodziny, podawanie imion swoich bliskich, omawianie miejsc i sytuacji, w których zostały zrobione.

 

  • Uzupełnianie kart pracy- 4l.cz.2. str. 53, dziecko- rysuje krawat i apaszkę po śladzie, koloruje obrazki; koloruje krawaty i apaszki na różne kolory, określa komu można wręczyć takie prezenty

 

- 3l. cz.2. str. 17, dziecko- ogląda obrazki, opowiada o tym, co robią rodzice Olka i Ady, dokleja potrzebne do tego przedmioty; nazywa przedstawione przedmioty, określa do czego służą

 

  • Słuchanie piosenki o rodzicach:

https://www.youtube.com/watch?v=vSHRfxT2-B4- Mama i Tata

 

 

Zajęcie 2. Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 31 (wg przewodnika- Olek i Ada, cz.4)

JUŻ POTRAFIĘ:

  • Rodzic prosi, by dziecko naśladowało jego ruchy:
  • Stanęło wyprostowane
  • Wyciągnęło obie ręce do sufitu
  • Wyciągnęło obie ręce w bok
  • Wyciągnęło obie ręce przed siebie
  • Dotknęło stóp czubkami palców dłoni
  • Dotknęło lewą dłonią uniesionego prawego kolana (pokazuje rodzic)
  • Dotknęło prawą dłonią uniesionego prawego kolana (pokazuje rodzic)
  • Z zamkniętymi oczami dotknęło czubka nosa palcem wskazującym
  • Podskoczyło kilka razy obunóż
  • Stanęło na jednej nodze z ramionami rozłożonymi na boki

POMAGAM MAMIE:

  • Niesie konewki z wodą- maszeruje z nogami wyprostowanymi w kolanach i przechyla ramiona na boki
  • Poleruje szyby- równocześnie wysuwa obie ręce przed siebie, wykonuje koła na zewnątrz i do wewnątrz
  • Odkurza odkurzaczem bezprzewodowym- w siadzie, przesuwa się po podłodze, podciągając się stopami
  • Prasuje- raz lewą, raz prawą ręką wykonuje posuwisty ruch w poziomie
  • Zdejmuje firanki- wyciąga w górę nad głowę, raz jedną, raz drugą rękę
  • Wiruje jak bęben z pralki- obraca się wokół własnej osi z rękami opartymi na biodrach

POMAGAM TACIE:

  • Sięga na pawlacz po walizkę- staje na palcach, z prostymi rękami wysoko uniesionymi w górę
  • Przybija młotkiem- w klęku na jednym kolanie przybija pięścią do pięści
  • Włącza wycieraczki samochodowe- równocześnie dwiema rękami ugiętymi w łokciach, wysuniętymi przed siebie, porusza w lewo i w prawo
  • Piłuje drewno- dziecko stoi w parze z rodzicem, podają sobie skrzyżowane dłonie i naprzemiennie uginają je w łokciach
  • Trzepie dywan- oklepuje całe ciało od stóp po klatkę piersiową
  • Wyciąga coś spod kredensu- leży na brzuchu, lekko unosi nad podłogę wyprostowane ręce.

 

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji. Zabawa konstrukcyjna- Budujemy domy dla naszych rodziców. Dziecko buduje dom dla swojej rodziny z różnego rodzaju klocków. Nazywa pomieszczenia w domu, liczy pokoje. Zabawa ruchowa z rymowanką B. Szelągowskiej- Podaj mi rączki. Dziecko w parze z rodzicem lub rodzeństwem głośno powtarza rymowankę i wykonuje odpowiednie czynności:

Dwie rączki mam- rączki tobie dam.

Zatańczymy w koło, będzie nam wesoło.

 

Na zakończenie posłuchajcie piosenki o sprzątaniu domu. Może, też pomagacie swoim rodzicom w tych obowiązkach domowych?

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w- Piosenka o sprzątaniu domu

 

WITAJCIE KOCHANI W KOLEJNYM TYGODNIU ZDALNEGO NAUCZANIA. PRZEZ CAŁY TYDZIEŃ BĘDZIEMY MÓWIĆ O RODZICACH I RODZINIE, GDYŻ ZA NIEDŁUGO PRZYPADA BARDZO WAŻNE ŚWIĘTO- DZIEŃ MATKI. NIESTETY W TYM ROKU NIE UDA NAM SIĘ PRZYGOTOWAĆ WYSTĘPÓW ORAZ NIESPODZIANEK DLA WASZYCH RODZICÓW. ALE NIC SIĘ NIE MARTWCIE, NADROBIMY TO W ROKU PRZYSZŁYM.

ŻYCZĘ WAM MIŁEJ PRACY I POWODZENIA

PANI AGNIESZKA

   

 

 

 

MAJ- TYDZIEŃ IV

TEMAT TYGODNIA- WIOSNA NA ŁĄCE

 

PIĄTEK 22.05.20

Zajęcie 1 Wiosenna łąka- oglądanie filmu edukacyjnego pt.:” Wędrówki Skrzata Borówki”.

 

  • Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego o przygodach skrzata Borówki, który odwiedził łąkę. Dzięki tej bajce utrwalicie sobie zdobytą wiedzę na temat łąki i jej mieszkańców:

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4&t=40s- Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 - Łąka

 

  • Zabawa „Prawda – fałsz?” – rodzic zadaje dziecku pytania. Dziecko ma odpowiedzieć, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe (podnosi tabliczkę z buzią uśmiechniętą lub buzią smutną) bądź mówi: prawda lub fałsz.

 

   

 

 

  • •Pszczoły zapylają kwiaty.
    •Biedronki mają na skrzydełkach kwadraciki.
    •Motyle wypijają z kwiatów słodki nektar.
    •Koniki polne pięknie grają na skrzypcach.
    •Mrówki to pracowite owady.

 

  • Zabawa z wiosennym kwiatkiem. Dzieci otrzymują po 1 sylwecie kwiatka i wykonują polecenia rodzica:

-          połóż kwiatek na dole na podłodze,

-          połóż kwiatek za sobą,

-          połóż kwiatka obok siebie,

-          podnieś kwiatek do góry,

-          połóż kwiatek  przed sobą,

  • „Zagadki biedronki Agatki”- zadaniem dziecka jest dokończenie zdań wypowiadanych przez rodzica:
     

-Żaby mieszkają na...
-Dziób bociana jest koloru...
-Mak jest koloru...
-Konik polny mieszka na...
-Biedronki mają ubranko w ...
-Stokrotki rosną na...
-Bocian ma długie...
-Motyl ma kolorowe...
-Żaby są koloru...
-Biedronki mieszkają na...
-Bociany polują na...
-Bociany mieszkają w...
-Na łące rośnie dużo...
-Gąsienica przeobraża się w...

  • „Sekret barw motyla” – ćwiczenie manualne. Rodzic mówi tekst: „Pachnie łąka, kłania się rumianek i zaprasza na łąkowy taniec” –  a dziecko w tym czasie zwija palcami jednej ręki apaszkę i powoli ją wypuszcza przez rozkładanie palców. Powtórzenie ćwiczenia ze zmianą ręki.
  • Zapraszam wszystkie dzieci do wysłuchania wesołej piosenki o stonodze:
     

https://www.youtube.com/watch?v=mmootHFImx0- Śpiewające Brzdące - Stonoga - Piosenki dla dzieci

  • Uzupełnianie kart pracy:

 

 

 

 

 

Zajęcie 2. Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 18

  • Potrzebujemy krążki gimnastyczne (koła wycięte z kolorowego papieru) i obręcz, bębenek
  • Dziecko maszeruje po obwodzie koła, rytmicznie licząc do czterech. Na jeden- klaszcze w dłonie.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa- Motylki. Rozkładamy kilka krążków- kół na podłodze. Dziecko jest motylkiem i fruwa miedzy krążkami- kwiatkami. Na sygnał rodzica- klaśnięcie, siada na dowolnym kwiatku.
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych- Pracowite mrówki. Rodzic z dzieckiem tworzą parę. Stają do siebie tyłem, w małym rozkroku, w odległości około jednego kroku. Na sygnał rodzica zamieniają się krążkami- okruszkami. Podają je sobie zamiennie między nogami, z jednej i drugiej strony.
  • Ćwiczenie wyprostne- Bociany. Dziecko  układa krążek na głowie, prostuje plecy, układa ręce na biodrach i powoli porusza się po dywanie, wysoko unosząc kolana- bocian chodzi po łące.
  • Zabawa ćwicząca orientację i refleks- Żabki. Dziecko kuca obok wybranego krążka. Rodzic odtwarza nagranie skocznej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y

dziecko przy jej dźwiękach wstaje i swobodnie biega po dywanie. Na przerwę w muzyce i hasło- Bocian, jak najszybciej kuca przy innym krążku niż poprzednio.

  • Ćwiczenia mięśni nóg i brzucha- Dżdżownica.  Dziecko leży na brzuchu. Dłonie, jedna ułożona na drugiej, umieszcza na krążku. Brodę umieszcza na krążku. Na sygnał rodzica chwyta krążek rękami z obu stron, unosi go w górę, tak jakby wyglądało przez otwór- dżdżownica szykuje się do wyjścia z ziemi. Po chwili wraca do pozycji wyjściowej- bo przez otwór widać ptaka, powtarzamy ćwiczenie.
  • Zabawa bieżna- Pszczoły do ula. Dziecko jest pszczołą i siedzi z wyprostowanymi plecami na dowolnym krążku- kwiatku. Rodzic wymienia dowolny kolor krążka, jeżeli dziecko na nim siedzi, to wstaje i leci do ula. Jeżeli to nie ten kolor, to musi czekać na swoją kolej.
  • Ćwiczenie uspakajające. Dziecko siedzi skrzyżnie. Krążek kładzie na głowę. Zamyka oczy. Rodzic włącza nagranie spokojnej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=E5PsRoi8oKI

             Dziecko zamyka oczy i rytmicznie oddycha, wsłuchując się w dźwięki melodii.

 

 

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji. Zabawa ruchowo - naśladowcza dla maluszków "Zwierzątka na łące”.

 Zapraszam was do obejrzenia i włączenia się do zabawy ruchowo-naśladowczej "Zwierzątka na łące”:

 

https://www.youtube.com/watch?v=yAxf2YIkwHE- Zabawa ruchowo - naśladowcza dla maluszków "Zwierzątka na łące”

 

Co nam daje łąka?- zabawa dydaktyczna. Zobaczcie sobie filmik o korzyściach, jakie daje nam łąka:

https://www.youtube.com/watch?v=s6ABV__VAgQ- Co nam daje łąka?

 

WITAJCIE MOI MILI. ZNOWU NASTĄPIŁA NIESPODZIEWANA ZMIANA PLANÓW. NIE ZOBACZYMY SIĘ W NAJBLIŻSZYM CZASIE. MUSICIE BYĆ JESZCZE CIERPLIWI.

POZDRAWIAM WSZYSTKICH BARDZO GORĄCO. DBAJCIE O SWOJE ZDRÓWKO.

PANI AGNIESZKA

 

 

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

I LIKE DOGS…

 

Witam moi drodzy na kolejnych zajęciach z angielskiego poświęconych zwierzętom domowym (pets). Dzisiaj dowiemy się, jak powiedzieć, że lubimy jakieś zwierzę (lub też - nie lubimy). Tak jak ostatnio, zachęcam do obejrzenia i zaśpiewania piosenki "I have a pet" Super Simple Song.

https://youtu.be/pWepfJ-8XU0

 

Obejrzyjcie teraz zmontowany przeze mnie filmik „I like…”

https://youtu.be/Nl-yfsdwT10 

Zwierzęta domowe (pets), jakie poznaliśmy to:

Dog – pies

Cat – kot

Mouse – myszka

Fish – rybka (rybki)

Bird – ptak

Rabbit – królik

Do zobaczenia na kolejnych zajęciach, bye – bye!

 

 

 

CZWARTEK 21.05.20.

Zajęcie 1. Pracowite pszczółki. Słuchanie opowiadania  C. Lewandowskiej „Przygoda małej pszczółki”.

 

  

  • „Przygoda małej pszczółki”- opowiadanie C. Lewandowska.

    Był piękny wiosenny dzień. Rodzina pszczela wraz z małą pszczółką wybrała się na łąkę, by zebrać z kolorowych kwiatów nektar i pyłek. Pamiętaj Maju, nie oddalaj się bo możesz zabłądzić i nie trafisz sama do naszego ula. Mamy bardzo dużo pracy, musimy zebrać nektar z kwiatów.
    Maja fruwała z kwiatka na kwiatek i zlizywała języczkiem nektar i pyłek z kwiatów. Nawet nie spostrzegła się, że oddaliła się daleko od swojej rodziny. I .... rozpłakała się. Co ja teraz zrobię? Jak trafię do swojego domku - ula? Nie pamiętam drogi. Aż tu, co to za duża pszczoła?
    - Dzień dobry mała dziewczynko, co ty sama tu robisz? Jestem trzmiel Felek, dlaczego płaczesz?
    - Ja jestem pszczółka Maja, przyfrunęłam na tę łączkę, by zbierać nektar ze swoją rodziną i się zgubiłam.- I Maja się znowu rozpłakała.
    - Nie płacz Maju, otrzyj z oczu łzy, ja ci pomogę i szybko znajdziemy twoją rodzinę. Wiem gdzie znajdują się najbliższe ule, pofruniemy Maju razem.
    I trzmiel Felek razem z mała pszczółką przyfrunęli do ula. Pszczółka podziękowała bąkowi i postanowiła więcej nie oddalać się od swojej rodziny pomimo pracy podczas zbierania pyłku i nektaru z kwiatów 


     
  • Rozmowa na temat opowiadania:

- Gdzie wybrała się pszczela rodzina?

- Co stało się pszczółce Mai?

- Kogo spotkała Maja?

- Jak skończyła się przygoda pszczółki Mai?

  • Powtarzanie rymowanki za rodzicem:

 Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła dookoła. Sio!
Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła koło nosa. Sio!
Lata pszczoła, lata pszczoła, lata pszczoła koło czoła. Sio!
Bo ta pszczoła, bo ta pszczoła, bo ta pszczoła jest wesoła.

  • Kochani, wybierzemy się teraz na wycieczkę na naszą łąkę. Zapraszam Was do obejrzenia filmów o życiu pszczół:

 

 

 

  • „Jak powstaje miód”-  zapoznanie z etapami powstawania miodu pszczelego na podstawie filmu edukacyjnego. A teraz zobaczycie, jak powstaje prawdziwy miód. Zapraszam do obejrzenia filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=ZK8dP_cS3jE- Jak powstaje miód

 


 

  •  "Miodem smarowane"- degustacja. A teraz zapraszam Was na małe co nie co- kanapeczkę ze słodkim miodkiem. Mam nadzieję, że teraz już wiecie, że pszczółki są bardzo pożyteczne i dzięki nim mamy pyszny miodzik. Smacznego.

 

Zajęcie 2. Pszczółka - zajęcia plastyczne. Wykonanie pszczółki z papierowych elementów.

  • Rozwiązanie zagadek słownych:

Ledwie błyśnie słońce złote,
słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią
miodek pracowite …

 

 

Słoneczno-złoty,
pachnący jak kwiaty,
słodziutki smakołyk
dla mnie i dla taty.

 

 

 

Na drewnianych czterech nogach
stoi w sadzie lub w ogrodzie.
Moc brzęczących lokatorów
mieszka w nim w przykładnej zgodzie.

 

 

 

 

  • Słuchanie wiersza ”O Pszczołach” Jolanty Wybieralskiej.

 

Na pięknej łące pszczół jest tysiące

Latają i nektar zbierają

Po ciężkiej pracy wracają do ula

By złożyć nektar na węzie.

 

Gdy miód dojrzeje, pszczelarz z rodziną

Odbierze im to co zebrały

A w zamian da im cukru do woli

Po to, by zimę przetrwały.

 

I jak co roku pszczele rodziny

Od wiosny znów zaczynają

By zebrać nektar, dać człowiekowi

By mógł się najeść do woli.

 

Rozmowa z dziećmi:-

- Co nam dają pszczoły

- Czy pszczoły dają tylko miód?

- Czy wiecie co to jest wosk?

 

  • Wyjaśnienie powiedzenia „pracowity jak pszczoła”.

 

  • A teraz posłuchajcie wesołej piosenki o pszczółce i zobaczcie filmik do niej:

https://www.youtube.com/watch?v=g92jyNnhEqo- Dziecięce Przeboje - Pszczółka Bzz / Polskie piosenki dla dzieci

 

  • Zabawa ruchowa „Pracowite pszczoły”. Dzieci  biegają po dywanie i  naśladują bzyczenie pszczół. Na dźwięk bębenka lub innego instrumentu dzieci zatrzymują się, przykucają i naśladują zbieranie pyłku z kwiatka.

 

  • Teraz zapraszam wszystkich do wykonania pszczółek z kolorowego papieru wg filmu instruktażowego, który zamieszczam poniżej. Miłej i udanej pracy:

https://www.youtube.com/watch?v=KNgDitm-oEE- Pszczółka

 

 

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji. Śniadanie Puchatka- opowiadanie logopedyczne. Rodzic czyta dziecku tekst, a dziecko wykonuje odpowiednie czynności:

Kubuś Puchatek obudził się rano i bardzo mocno ziewnął (ziewanie). Poczuł, że jego brzuszek jest pusty, wyruszył więc do lasu na poszukiwanie miodu. Idzie wyboistą drogą (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), rozgląda się na prawo     (czubek języka do prawego kącika ust), i na lewo (czubek języka do lewego kącika ust). Stanął nad wysokim drzewem i zobaczył dziuplę, z której wypływał pyszny miodzik. Kubuś więc zaczął wspinać się na drzewo. Sięgnął łapką do dziupli i wyjął ją oblepioną miodem. Oblizał całą dokładnie (wysuwamy język z buzi i poruszamy nim lekko do góry i na dół). Podczas jedzenia Puchatek pobrudził sobie pyszczek. Teraz próbuje go wyczyścić (oblizuje językiem wargi). Misiu poczuł, że jego brzuszek jest pełen. Gdy doszedł do domku był bardzo zmęczony. Położył się do łóżeczka i zasnął (chrapiemy).

 

Na koniec zobaczcie jeszcze jedną bajeczkę o pszczółkach oraz filmik- jak nauczyć się rysować pszczółkę:

https://www.youtube.com/watch?v=r65R8crNjig- Bajka o pszczołach

https://www.youtube.com/watch?v=88jCeLsYZ2Q- Jak narysować pszczołę? Rysuj z nami!

 

WITAJCIE ŻÓŁWIKI. ŻYCZĘ WAM UDANEJ PRACY. MAM NADZIEJĘ, ŻE ZAJĘCIA BĘDĄ SIĘ WAM PODOBAŁY.

ŚCISKAM WAS MOCNO. PANI AGNIESZKA

 

  

 

 

 ŚRODA  20.05.20.

Zajęcie 1. Łąka pełna owadów - zajęcia matematyczne, ćwiczenia w liczeniu.

  • Zabawa ruchowa „Biedronki na łące”.

Rodzic recytuje rymowankę: „Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba”.

Dzieci- biedronki w tym czasie rozkładają skrzydełka i fruwają po łące.  Na hasło „Pająk idzie!” biedronki odlatują na wyznaczone wcześniej przez  rodzica miejsce.

 

  • Spacer po łące – opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi (Rodzic  ma lornetkę np.: z rolek po papierze toaletowym, dziecko poruszają się za rodzicem).

Jest piękny, wiosenny dzień, wybieramy się na wycieczkę na łąkę.

Słoneczko ogrzewa nas swoimi promieniami. Jest nam miło i ciepło. Ciekawie rozglądamy się dookoła. Trawy szumią. Wszędzie rosną kolorowe i pachnące kwiaty, zbieramy i robimy z nich mały bukiecik. Dmuchamy na dmuchawce, nasionka wesoło wirują.

Nagle co to? Zatrzymujemy się i nasłuchujemy. To pracowite pszczółki zbierają pyłek z kwiatów (latamy i bzyczymy: bzz, bzz).

Na małym listku zobaczyły konika polnego, który grał swój koncert, zobaczmy go z bliska  (kucamy i mówimy: cyk, cyk, cyk).

Spacerują biedronki, otrzepują łapki z rosy.

O, przy małym strumyku wesoło skaczą zielone żabki i radośnie kumkają i rechoczą  (skaczemy i mówimy: kum, kum, rech, rech), wysuwają język łapiąc muszki.

Nagle jednak żabki ucichły, bo nad strumyk zbliżał się bocian (brodzimy jak bocian, wysoko unosząc długie czerwone nogi i mówią: kle, kle, kle, stajemy na jednej nodze, drugą opierając o kolano).

Przed bocianem do norki schowała się też mała myszka (czworakujemy i mówimy: pi, pi, pi).

Musimy już wracać do domu, ale co to – nad łąką fruwają piękne, kolorowe motyle, które podziwiają łąkę z góry. Przyglądamy im się z zachwytem.

Wracamy, woła rodzic – wesoło maszerujemy do domu.

  • Chciałam przedstawić Wam pewnego mieszkańca łąki, oto gąsienica Gosia. To ciekawe zwierzątko, rodzi się dwa razy, najpierw jest żarłoczną gąsienicą, a potem wchodzi do śpiworka zwanego kokonem, a kiedy się wyśpi i z niego wyjdzie będzie przepięknym motylem – Małgorzatką.

  • Zabawa- Kwiatki i motyle. Rodzic pokazuje dziecku sylwety kwiatków z różną liczbą płatków (od1 do 6). Dziecko układa kwiatki wg wzrastającej liczby płatków, następnie wg malejącej liczby płatków, przy czym pierwszy kwiatek układa rodzic. Nad sylwetami kwiatków dziecko układa sylwety motyli tak, aby było ich tyle samo co płatków na danym kwiatku.
  • Poznajcie pszczółkę Polę, to bardzo pracowite stworzonko, ma czułki i pasiaste ubranko, całymi dniami uwija się, że by zebrać dużo pyłku, z którego zrobi potem pyszny… miodek. Pszczoły mieszkają w ulach.

  • Zabawa- Pszczółki w ulach. Dziecko grupuje pszczółki wg wielkości: duże pszczółki do dużego ula (duża obręcz), a małe pszczółki do małego ula (mała obręcz). Przelicza je, porównuje, których jest więcej.
  • Poznajcie biedronkę Basię, ma czerwoną, nakrapianą sukienkę, to bardzo pożyteczny mieszkaniec łąki, zjada mszyce, które zjadają rośliny hodowane przez ludzi.

  • Zabawa- Biedronki na liściu.  Rodzic układa przed dzieckiem 2 sylwety papierowych liści, a obok nich kartoniki z różną liczbą kropek (od 1do 6). Zadaniem dziecka jest poukładać na liściach sylwety biedronek tak, aby ich suma na obu liściach była zgodna z liczbą kropek na kartoniku. Np. mamy kartonik z pięcioma kropkami: na jednym liściu dziecko układa 3 biedronki, a na drugim 2.
  • „Spacer ślimaków” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
    Dziecko „ślimak” na czworakach porusza się w różnych kierunkach. Na hasło „rozglądamy się” zatrzymuje się, przechodzi do leżenia przodem (na brzuchu), nogi pozostają na dywanie, unosi się na dłoniach wyciągając jak najwyżej głowę, spogląda w różne strony. Na hasło „ślimak odpoczywa” dziecko zwija się w muszlę ślimaka i odpoczywa.
  • Uzupełnianie kart pracy, tylko 4l. cz.2 str.52, dziecko- nazywa z pomocą osoby dorosłej kwiaty, zaznacza ich liczbę za pomocą kresek, rysuje kwiaty po śladach, koloruje  obrazki
  • 3l. mogą uzupełnić kartę pracy, którą zamieszczam poniżej.

 

Zajęcie 2. Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 18

  • Potrzebujemy krążki gimnastyczne (koła wycięte z kolorowego papieru) i obręcz, bębenek
  • Dziecko maszeruje po obwodzie koła, rytmicznie licząc do czterech. Na jeden- klaszcze w dłonie.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa- Motylki. Rozkładamy kilka krążków- kół na podłodze. Dziecko jest motylkiem i fruwa miedzy krążkami- kwiatkami. Na sygnał rodzica- klaśnięcie, siada na dowolnym kwiatku.
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych- Pracowite mrówki. Rodzic z dzieckiem tworzą parę. Stają do siebie tyłem, w małym rozkroku, w odległości około jednego kroku. Na sygnał rodzica zamieniają się krążkami- okruszkami. Podają je sobie zamiennie między nogami, z jednej i drugiej strony.
  • Ćwiczenie wyprostne- Bociany. Dziecko  układa krążek na głowie, prostuje plecy, układa ręce na biodrach i powoli porusza się po dywanie, wysoko unosząc kolana- bocian chodzi po łące.
  • Zabawa ćwicząca orientację i refleks- Żabki. Dziecko kuca obok wybranego krążka. Rodzic odtwarza nagranie skocznej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y

dziecko przy jej dźwiękach wstaje i swobodnie biega po dywanie. Na przerwę w muzyce i hasło- Bocian, jak najszybciej kuca przy innym krążku niż poprzednio.

  • Ćwiczenia mięśni nóg i brzucha- Dżdżownica.  Dziecko leży na brzuchu. Dłonie, jedna ułożona na drugiej, umieszcza na krążku. Brodę umieszcza na krążku. Na sygnał rodzica chwyta krążek rękami z obu stron, unosi go w górę, tak jakby wyglądało przez otwór- dżdżownica szykuje się do wyjścia z ziemi. Po chwili wraca do pozycji wyjściowej- bo przez otwór widać ptaka, powtarzamy ćwiczenie.
  • Zabawa bieżna- Pszczoły do ula. Dziecko jest pszczołą i siedzi z wyprostowanymi plecami na dowolnym krążku- kwiatku. Rodzic wymienia dowolny kolor krążka, jeżeli dziecko na nim siedzi, to wstaje i leci do ula. Jeżeli to nie ten kolor, to musi czekać na swoją kolej.
  • Ćwiczenie uspakajające. Dziecko siedzi skrzyżnie. Krążek kładzie na głowę. Zamyka oczy. Rodzic włącza nagranie spokojnej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=E5PsRoi8oKI

             Dziecko zamyka oczy i rytmicznie oddycha, wsłuchując się w dźwięki melodii.

 

 

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji. Masaż relaksacyjny: „Spacer biedronki”. Zapraszamy do zabawy rodziców lub rodzeństwo i wykonujemy odpowiednie ruchy na plecach:

Biedroneczka mała po trawce biegała.delikatnie poruszają palcami w różnych kierunkach,
Nóżkami tupała, – naprzemiennie uderzają w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała. – masują je obiema rękami,
Potem się ślizgałaprzesuwają zewnętrzną stroną dłoni do góry,
do góry i w dół.wewnętrzną w dół,
W kółko się kręciłarysują rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła.delikatnie uderzają pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać, -stukają palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryłarysują obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła. – przesuwają złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.

 

Na zakończenie zapraszam Was do obejrzenia bajeczki o przygodach mrówek oraz wysłuchania piosenki o bąkach z łąki. Miłych wrażeń.

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak- BĄKI Z ŁĄKI | Urwisowo - piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=z0xo5S4z8EI- bajkaHibbi - Przygoda w mrowisku

 

WITAJCIE KOCHANI!!! JESZCZE KILKA DNI I Z NIEKTÓRYMI Z WAS ZOBACZĘ SIĘ W PRZEDSZKOLU. DBAJCIE NADAL O SIEBIE.

POZDRAWIAM WSZYSTKICH. PANI AGNIESZKA

 

 

 

 

INFORMACJA OD PANI KATECHETKI

Z okazji 100 urodzin Karola Wojtyły proszę aby dzieci poszukały obrazek przedstawiający Ojca Świętego Jana Pawła II i posłuchały piosenki Taki duży taki mały może świętym być albo  Czy wy wiecie że my mamy papieża.

 

 

WTOREK  19.05.20.

Zajęcie 1. Zajęcia umuzykalniające przy piosence: ,,Była sobie żabka mała”.

  • Opowieść ruchowa – ”Spacer po łące”.

Jest pogoda słonko świeci, dziś na łąkę wyszły dzieci – 1,2,3

a tu nagle pada deszczyk – kap, kap, kap     (uderzanie rękami o podłogę)

i po liściach tak szeleści – szur, szur, szur     (pocieranie dłoni o dłoń)

deszcz ustaje – słonko świeci i na łąkę już biegną  dzieci – hop, hop, hop   (podskoki)

dzieci bawią się z ochotą, nagle patrzą a tu błoto – ciap, ciap, ciap     (duże kroki)

jest pogoda słonko świeci i żabka mała wyszła im naprzeciw – naśladowanie skoków żabki.

  • Słuchanie wiersza pt. ” Zielona żabka”.

Jestem sobie zielona żabka, jedna łapka, druga łapka

wszystkich kończyn cztery, dobre mam maniery.

Muzyczna jestem trochę, wiosną na śpiew mam ochotę.

Zapraszam do posłuchania mojego nad stawem kumkania.

Lubię słońce, lubię wodę, lubię skakać po przygodę.

Taka ze mnie skoczna żaba, co językiem wszystko zjada.

Dzięki żabce mój mały, nie będą Cię komary kąsały.

Bo to mój przysmak wielki, taki muszek rój wielki.

Pod ochroną dlatego, wszystkie żaby kolego.

Pamiętaj! chcesz być cały, chroń żabki przyjacielu mały.

 

  • Rozmowa na temat wiersza:

- Jakiego koloru jest żabka?

- Co robi żabka nad stawem?

- Co zjada żabka?

- Dlaczego żabki są potrzebne?

  • Słuchanie piosenki o żabce, która mamy nie słuchała. Oglądanie filmiku do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=HAgdfTsCmSI&feature=youtu.be- Była sobie żabka mała re re kum kum

https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI- Była sobie żabka mała

  • Nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu.
  • Zabawy przy piosence- naśladowanie ruchem słów piosenki, wspólny śpiew.
  • „Żabie zabawy” – zabawa ruchowa.

Dzieci zamieniają się w żabki skaczą po pokoju w rytm dowolnej muzyki.
Na hasło: żabki skaczą – wykonują podskoki,
żabki pływają – udają pływanie żabką,
żabki odpoczywają – dzieci wykonują siad klęczny, chowają głowę
w ramionach i pochylają do przodu.

Zajęcie 2. Papierowy żabka - zajęcia plastyczne. Wykonanie żabki z kolorowych kółek- orgiami.

  • Słuchanie opowiadania B. Formy „ Zielona   żabka”.

Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała w trawie i wciąż rozmyślała.
– Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak roślinki w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę? Dlaczego wszystko mam takie zielone?
W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:
– Jakaś powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają.
Nagle biedronka się pojawiła:
– Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda, a w stawie czysta i chłodna woda.
– Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy się już nie zmieni.

Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
– Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
We wszystkie strony zerka ciekawie.
– Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Żabce serduszko mocniej zabiło.
– Kiedy mnie ujrzy, nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze, że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem – barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec panie bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

  • Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania:

- W jakim humorze była żabka?

- Z kim spotkała się żabka?

- Kto chciał zjeść żabkę?

- Czy mu się to udało?

- Dlaczego bocianowi nie udało się zjeść żabki?

  • „Łapanie much” – zabawa logopedyczna.

 

Żabka musi poćwiczyć język przed polowaniem na muchy, wysuwa język jak najdalej się da, a następnie chowa do buzi. Powtarzamy ćwiczenie robiąc je coraz szybciej.

  • Wykonanie pracy plastycznej. Zapraszam Was do wykonania zielonej żabki, która będzie zrobiona z papierowych kółek techniką orgiami. Potrzebujemy:  zielony papier, kartkę białego papieru lub w innym kolorze, klej, nożyczki, kredki, mazaki, bibułę.

Wykonanie:

  • należy odrysować za pomocą np. talerzyka, kubka lub innych okrągłych przedmiotów koła (1 duże, 2 średnie, 4 małe, 2 małe kolorowe i 2 całkiem malutkie)
  • wycinamy odrysowane koła
  • przyklejamy wg podanego wzoru na kartkę
  • dorysowujemy oczy żabce, trawę, wodę, ozdabiamy wg pomysłu dziecka

 

 

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji. Żabie łapki”- zabawa rytmiczna:

Dziecko z rodzicem siadają naprzeciwko siebie i powtarzają tekst ilustrując go ruchem.

Dwie zielone żabki, tak nad stawem grają w łapki:

Jedną łapką – podnosimy jedną rękę zgiętą w łokciu do góry

Klap, klap, klap– uderzamy o dłoń partnera

Drugą łapką – podnosimy drugą rękę zgiętą w łokciu do góry

Klap, klap, klap– uderzamy o dłoń partnera

Potem dwiema – unosimy obie ręce

Klap, klap, klap –uderzamy w obie dłonie

Ty bocianie nie łap nas – przykucamy i grozimy palcem.

 Na zakończenie zapraszam do obejrzenia filmu pt.:” Rozwój żaby”.

https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

 

ŚCISKAM WAS BARDZO MOCNO. MIŁEGO DNIA.

PANI AGNIESZKA

 

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

I HAVE A PET

  1. Hello! 

  2. Dziś na angielskim kolejne spotkanie ze zwierzętami domowymi (pets). Do grona znanych nam zwierząt dołączy króliczek (rabbit). 

„I have a pet”. – Mam zwierzątko domowe. 

  1. Na początek proponuję obejrzeć filmik z piosenką I have a pet (Super Simple Song), którą poznaliśmy w zeszłym tygodniu: 

Oto link do piosenki: https://youtu.be/pWepfJ-8XU0 

  1. Nauczymy się teraz, jak krótko opowiedzieć o swoim zwierzątku. 

Tutaj jest filmik: https://youtu.be/miAvoaa8-8o 

  1. Do zobaczenia na kolejnych zajęciach, bye – bye!

 

 

PONIEDZIAŁEK 18.05.20.

Zajęcie 1. Słuchanie „Bajeczki o motylku” czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl M. Tokarczyk i O. Adamowicz.

  • Rozwiązanie zagadki słownej o motylku.

Skrzydła piękne ma we wzory,

wszystkie na nich są kolory.

Kiedy nastają dni gorące,.

dzieci biegają za nim po łące.

Zwierzę Miesiąca - MOTYL - SuperKid

 

  • Słuchanie „Bajeczki o motylku” czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl.

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?

Autor: Magdalena Tokarczyk, Olga Adamowicz

  • Rozmowa na temat wysłuchanej bajeczki:

- Co złożyła mama motylka na liściach?

- Co wyrosło z tych jajeczek?

- Czym zajmowały się gąsieniczki?

- Czym poowijały się najedzone gąsienice?

- Co wyszło z popękanego kokonu?
 

  • „Motylki i kwiatki” – zabawa ruchowa z ćwiczeniem ortofonicznym.

    Rodzic rozkłada na podłodze kolorowe kwiaty z papieru, a dziecko otrzymuje sylwetę motyla. Podczas muzyki z płyty CD dziecko porusza się pomiędzy kwiatami. Podczas przerwy w muzyce na hasło - „motylki na kwiatki” dzieci kucają przy kwiatkach, trzymają sylwety nad kwiatkami i  mówią: „fii, fii, fru, fru”. Po ponownym usłyszeniu muzyki poruszają się po dywanie.
  • „Listki tańczą na wiosennym wietrzyku” – ćwiczenia oddechowe.

    Rodzic rozwiesza dziecku nad głową na sznurku bibułowe listki. Zadaniem dziecka jest wprawienie ich w ruch dmuchając na nie.
  • Zapoznanie z cyklem rozwojowym motyla.

 

  • Kolorowanie i ozdabienie sylwety motylka.

 

 

Zajęcie 2. Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 18

  • Potrzebujemy krążki gimnastyczne (koła wycięte z kolorowego papieru) i obręcz, bębenek
  • Dziecko maszeruje po obwodzie koła, rytmicznie licząc do czterech. Na jeden- klaszcze w dłonie.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa- Motylki. Rozkładamy kilka krążków- kół na podłodze. Dziecko jest motylkiem i fruwa miedzy krążkami- kwiatkami. Na sygnał rodzica- klaśnięcie, siada na dowolnym kwiatku.
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych- Pracowite mrówki. Rodzic z dzieckiem tworzą parę. Stają do siebie tyłem, w małym rozkroku, w odległości około jednego kroku. Na sygnał rodzica zamieniają się krążkami- okruszkami. Podają je sobie zamiennie między nogami, z jednej i drugiej strony.
  • Ćwiczenie wyprostne- Bociany. Dziecko  układa krążek na głowie, prostuje plecy, układa ręce na biodrach i powoli porusza się po dywanie, wysoko unosząc kolana- bocian chodzi po łące.
  • Zabawa ćwicząca orientację i refleks- Żabki. Dziecko kuca obok wybranego krążka. Rodzic odtwarza nagranie skocznej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y

dziecko przy jej dźwiękach wstaje i swobodnie biega po dywanie. Na przerwę w muzyce i hasło- Bocian, jak najszybciej kuca przy innym krążku niż poprzednio.

  • Ćwiczenia mięśni nóg i brzucha- Dżdżownica.  Dziecko leży na brzuchu. Dłonie, jedna ułożona na drugiej, umieszcza na krążku. Brodę umieszcza na krążku. Na sygnał rodzica chwyta krążek rękami z obu stron, unosi go w górę, tak jakby wyglądało przez otwór- dżdżownica szykuje się do wyjścia z ziemi. Po chwili wraca do pozycji wyjściowej- bo przez otwór widać ptaka, powtarzamy ćwiczenie.
  • Zabawa bieżna- Pszczoły do ula. Dziecko jest pszczołą i siedzi z wyprostowanymi plecami na dowolnym krążku- kwiatku. Rodzic wymienia dowolny kolor krążka, jeżeli dziecko na nim siedzi, to wstaje i leci do ula. Jeżeli to nie ten kolor, to musi czekać na swoją kolej.
  • Ćwiczenie uspakajające. Dziecko siedzi skrzyżnie. Krążek kładzie na głowę. Zamyka oczy. Rodzic włącza nagranie spokojnej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=E5PsRoi8oKI

             Dziecko zamyka oczy i rytmicznie oddycha, wsłuchując się w dźwięki melodii.

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji Zabawa relaksacyjna- Wiosenny masaż. Dziecko wykonuje odpowiednie ruchy na plecach rodzica lub rodzeństwa:

Po łące skacze żaba,             ( dziecko uderza piąstką prawej ręki                                                          

A za nią skaczą dwie.            ( a potem – dwoma piąstkami)

Cóż za cudowna łąka!

Zachwycać można się!

Po łące chodzi bocian            ( dwoma palcami naśladuje chód bociana)

I patrzy tu i tam.                     (  przesuwa ręką w jedną i w drugą stronę)

Tuż obok płynie rzeczka,       ( całą dłonią kreśli kształt wijącej się rzeczki)

A nad nią lata ptak.                ( kreśli kształt lecącego ptaka- leżącej cyfry 3)

Maleńka szczypaweczka       ( delikatnie, obiema dłońmi szczypie plecy)

Wdrapuje się na mak.

Ślimak powoli sunie,               ( powoli przesuwa całymi dłońmi po plecach)

Marzy, by być jak rak.            ( szczypie plecy, łapiąc większe fragmenty skóry)

 

WITAJCIE KOCHANI! ZOSTAJEMY JESZCZE NA NASZEJ, WIOSENNEJ  I KOLOROWEJ ŁĄCE.

POZDRAWIAM WAS GORĄCO. PANI AGNIESZKA

 

 

 

INFORMACJA OD PANI LOGOPEDY:

 

LINK DO ĆWICZEŃ:

https://wordwall.net/play/1595/526/136

 

 

 

 

MAJ- TYDZIEŃ III

TEMAT TYGODNIA- ŁĄKA W MAJU

 

PIĄTEK 15.05.20.

Zajęcie 1.  Życie na łące- oglądanie filmu edukacyjnego pt.: „Łąka”.

  • Wprowadzenie do tematu. Słuchanie utworu- Lot trzmiela. Opisywanie wrażeń. Dziecko kładzie się na dywanie, rodzic włącza nagranie utworu. Dziecko opisuje swoje wrażenia. Określa jego tempo, nastrój, wymienia nazwy owadów, które wydają dźwięki podobne do tych usłyszanych w utworze.

 

TRZMIEL

https://www.youtube.com/watch?v=ucrKUO9FVfY- Nikołaj Rimsky-Korsakow - Lot Trzmiela

 

  • Oglądanie filmu edukacyjnego – Łąka. Zachęcamy dziecko do zapamiętania nazw zwierząt, które występują w filmie oraz nazw kwiatów, które uda się dziecku rozpoznać.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=jFIm5X7xS-U- Majowa łąka i jej mieszkańcy - owady

https://www.youtube.com/watch?v=0WvQjDu9JWI- Majowa łąka i jej mieszkańcy – zwierzęta

https://www.youtube.com/watch?v=Htm18w7grtE- wiosenne polne kwiaty

 

  • Rozmowa na temat filmów.

- Jakie zwierzęta odwiedziły łąkę?

- Jakie znane kwiaty tam rosły?

- Co robiły zwierzęta na łące?

- Dlaczego owady lubią kwiaty?

  • Słuchanie ciekawostek o owadach.                                                                                                                                      
  •   Owady lubią kwiaty, bo znajdują na nich pożywienie: pyłek i nektar. Jednocześnie przenoszą pyłek na inne kwiaty, co umożliwia ich zapylenie. To bardzo ważne dla kwiatów. Dopiero po zapyleniu bowiem mogą powstać owoce. To dlatego kwiaty przyciągają do siebie  owady na różne sposoby, np.: poprzez piękne kolory, aromatyczny zapach i pyszny, słodki pyłek.
  • Improwizacje taneczne z wykorzystaniem utworu- Lot trzmiela. Rodzic ponownie włącza utwór. Dziecko wykonuje dowolne, własne improwizacje taneczne do utworu, może wykorzystać w tańcu apaszkę lub wstążkę. Zapraszam również rodziców do tańca.
  • Zabawa ruchowa- Wiosenna łąka. Dziecko porusza się swobodnie po dywanie. Rodzic wymienia nazwy mieszkańców łąki, a dziecko reaguje odpowiednim ruchem (konik polny- dziecko skacze; pszczoła, motyl- naśladuje fruwanie; biedronka- chodzi na czworakach, żaba- skacze obunóż).
  • Uzupełnianie kart pracy- dzieci - mogą zrobić ćwiczenie grafomotoryczne, które zamieszczam poniżej- dokończyć rysować kwiatki i motylka po śladzie i pokolorować obrazek

Zdalna edukacja - Przedszkole nr 13 w Rzeszowie

 

 

Zajęcie 2. Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 18

  • Potrzebujemy krążki gimnastyczne (koła wycięte z kolorowego papieru) i obręcz, bębenek
  • Dziecko maszeruje po obwodzie koła, rytmicznie licząc do czterech. Na jeden- klaszcze w dłonie.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa- Motylki. Rozkładamy kilka krążków- kół na podłodze. Dziecko jest motylkiem i fruwa miedzy krążkami- kwiatkami. Na sygnał rodzica- klaśnięcie, siada na dowolnym kwiatku.
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych- Pracowite mrówki. Rodzic z dzieckiem tworzą parę. Stają do siebie tyłem, w małym rozkroku, w odległości około jednego kroku. Na sygnał rodzica zamieniają się krążkami- okruszkami. Podają je sobie zamiennie między nogami, z jednej i drugiej strony.
  • Ćwiczenie wyprostne- Bociany. Dziecko  układa krążek na głowie, prostuje plecy, układa ręce na biodrach i powoli porusza się po dywanie, wysoko unosząc kolana- bocian chodzi po łące.
  • Zabawa ćwicząca orientację i refleks- Żabki. Dziecko kuca obok wybranego krążka. Rodzic odtwarza nagranie skocznej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y

dziecko przy jej dźwiękach wstaje i swobodnie biega po dywanie. Na przerwę w muzyce i hasło- Bocian, jak najszybciej kuca przy innym krążku niż poprzednio.

  • Ćwiczenia mięśni nóg i brzucha- Dżdżownica.  Dziecko leży na brzuchu. Dłonie, jedna ułożona na drugiej, umieszcza na krążku. Brodę umieszcza na krążku. Na sygnał rodzica chwyta krążek rękami z obu stron, unosi go w górę, tak jakby wyglądało przez otwór- dżdżownica szykuje się do wyjścia z ziemi. Po chwili wraca do pozycji wyjściowej- bo przez otwór widać ptaka, powtarzamy ćwiczenie.
  • Zabawa bieżna- Pszczoły do ula. Dziecko jest pszczołą i siedzi z wyprostowanymi plecami na dowolnym krążku- kwiatku. Rodzic wymienia dowolny kolor krążka, jeżeli dziecko na nim siedzi, to wstaje i leci do ula. Jeżeli to nie ten kolor, to musi czekać na swoją kolej.
  • Ćwiczenie uspakajające. Dziecko siedzi skrzyżnie. Krążek kładzie na głowę. Zamyka oczy. Rodzic włącza nagranie spokojnej melodii:

https://www.youtube.com/watch?v=E5PsRoi8oKI

             Dziecko zamyka oczy i rytmicznie oddycha, wsłuchując się w dźwięki melodii.

 

 

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji. Kolorowa łąka- wycinanie kół z kolorowego papieru, tworzenie kompozycji kwiatowych. Potrzebujemy kolorowy papier, szablony kół różnej wielkości. Dziecko z pomocą rodzica odrysowuje na kolorowych kartkach koła, wycina je, a następnie układa z kół na białej kartce dowolne kompozycje kwiatowe- tworzy kolorową łąkę, przykleja koła do kartki, ozdabia kredkami i mazakami wg własnego pomysłu.

WITAJCIE KOCHANI! KOŃCZYMY NASTĘPNY TYDZIEŃ ZDALNEJ EDUKACJI. TRZYMAJCIE SIĘ CIEPŁO, PAMIETAJCIE O ZASADACH HIGIENY, DBAJCIE O SWOJE ZDRÓWKO. ŻYCZĘ WSZYSTKIM SŁONECZNEGO, CIEPŁEGO I ZDROWEGO WEEKENDU.

PANI AGNIESZKA

 

 

 

 

 

INFORMACJA OD KATECHETKI

 W maju modlimy się do Maryi Matki Jezusa, niech dzieci narysują, wykleją lub zrobią z tektury, pudełka kapliczki dla Maryi i ładnie ozdobią.
Mogą zrobić zdjęcia, aby się pochwalić.

 

JĘZYK ANGIELSKI

PETS 2

  1. Hello! 

  2. Dzisiejsze zajęcia poświęcone są zwierzętom hodowanym w domu. Są to już drugie zajęcia o  „pets” – naszych domowych ulubieńcach. 

„I have a pet”. – Mam zwierzątko domowe.

  1. Na poprzednich zajęciach o zwierzętach domowych (pets) zapoznaliście się z piosenką Super Simple Songs „I have a pet”. Jest bardzo prosta, proponuję nauczyć się jej śpiewać. 

Oto link do piosenki: https://youtu.be/pWepfJ-8XU0

  1. Obejrzyjcie teraz kolejny filmik: podsumowanie zajęć i przypomnienie „on” i „under”, czyli „na” i „pod”. 

https://youtu.be/JiDczwxzWT8

  1. Bye – bye! See you soon!

 

 

CZWARTEK 14.05.20.

Zajęcie 1.  Słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej pt.: „Łąka”. Poszerzanie wiedzy o sposobach chronienia naszej planety.

  • Rozwiązywanie zagadek na temat roślin i zwierząt występujących na łące.

https://www.youtube.com/watch?v=anYx7nJCI4s- Na majowej łące - zagadki

 

  • Słuchanie wiersza pt.: „Łąka” M. Strzałkowskiej. Oglądanie filmiku do wiersza.

https://www.youtube.com/watch?v=FPdi-iU_HSw- Wiersz pt. "Łąka" Małgorzata Strzałkowska

 

 

 

 

  • Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza:

- Jak najpierw wyglądała łąka?

- Jakie zwierzęta na niej występowały?

- Co dzieci znalazły w dołku?

- Co było w tobołkach?

- Co się stanie, gdy będziemy zanieczyszczać naszą planetę?

- Co należy zrobić ze śmieciami?

  • Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania- Wiosenne zabawy na łące. Potrzebujemy piłkę. Dziecko z rodzicem dobierają się w parę. Dziecko trzymające piłkę rzuca ją do rodzica, klaszcze w dłonie i łapie piłkę, którą odrzuca mu rodzic.

 

Zajęcie 2. Papierowy ślimak- zajęcia plastyczne.

  • Poznanie wyglądu ślimaka na podstawie ilustracj.Dziecko opisuje wygląd ślimaka, rodzic zwraca uwagę na wygląd muszli oraz wyraźnie zaznaczone czułki.

 

 

Posłuchajcie kilku ciekawostek na temat ślimaka winniczka:

Ślimak winniczek to największy ślimak występujący w Polsce. Zamieszkuje tereny o dużej wilgotności – lasy, parki, ogrody. Żywi się świeżymi liśćmi. Zimuje w ściółce, ukryty pod roślinnością. Ze ślimaków winniczków robi się różne potrawy. Popularne są zwłaszcza w kuchni francuskiej.

  • Układanie sylwetki ślimaka z kolorowych sznurków. Potrzebujemy kawałki kolorowych sznurków- wełnę lub sznurówki. Dziecko układa z nich skręconą muszlę ślimaka, powtarzając rymowankę: Ślimak, ślimak pokarz rogi dam ci sera na pierogi.
  • Wykonanie papierowych ślimaczków.  Zapraszam do wykonania papierowych ślimaczków wg filmu instruktarzowego, który zamieszczam poniżej. Mam nadzieję, że się Wam spodobają i ozdobią Wasze pokoje. Miłej pracy !!!

https://www.youtube.com/watch?v=Y5jzKgkmlsY- DIY papierowe zabawki

 

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji.  Rysowane zagadki- rodzic rysuje na kartce papieru kontury poznanych zwierząt i roślin występujących na łące. Dziecko stara się odgadnąć ich nazwy. Próby rysowania mogą podjąć również chętne dzieci, a rodzic będzie odgadywać. Zabawa pobudzająco- hamująca- Mrówki. Potrzebujemy skakankę lub kawałek sznurka. Dziecko układa ze skakanki drogę do mrowiska w dowolny sposób. Dziecko maszeruje małymi kroczkami po skakance. Na sygnał rodzica- klaśnięcie, dziecko przykuca i przez chwilę odpoczywa.

Zapraszam was do wysłuchania piosenki o stokrotce oraz zobaczenia bajeczki o owadach.

https://www.youtube.com/watch?v=t3dr0Se_sWU- Gdzie strumyk płynie z wolna - piosenka dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=9hxbgKUoxNQ- Owady - bajki dla niemowląt

 

KOCHANI !!! ŚCISKAM WSZYSTKICH MOCNO. ŻYCZĘ DUŻO UŚMIECHU I SAMYCH RADOSNYCH CHWIL, MIMO TEGO TRUDNEGO DLA WSZYSTKICH CZASU. BĄDŹCIE ZDROWI. JESZCZE TROCHĘ I SIĘ ZOBACZYMY W NASZYM PRZEDSZKOLU.

CAŁUSKI PANI AGNIESZKA

 

ŚRODA  13.05.20.

Zajęcie 1. Życie na łące - zajęcia matematyczne z elementami ćwiczeń ortofonicznych.

  • Wprowadzenie. Słuchanie odgłosów dochodzących z łąki. Rodzic pyta dziecko, gdzie można usłyszeć podobne odgłosy. Rodzic zadaje dziecku zagadkę:

·https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0- Odgłosy łąki

·https://www.youtube.com/watch?v=jNN_5qJZtJw- Polska łąka film odgłosy

Rodzic zadaje dziecku zagadkę:

Zielony dywan,
na nim kwiatów tyle.
Piją z nich nektar
pszczoły, osy i motyle. (łąka)

Rodzic zachęca do zabawy w wiosenny koncert na łące. Rodzic ponownie włącza nagranie odgłosów dochodzących z łąki, a dziecko dołącza się i wydaje podobne odgłosy, do tych, które słyszy.

 

  • Utrwalenie liczenia w zakresie 5. Naśladowanie odgłosów owadów. Potrzebujemy kartoniki z narysowanymi na nich kwiatkami (od 1 do 5). Dziecko będzie losowało kartoniki, przeliczało liczbę kwiatków, pokazywało ich liczbę na palcach. Następnie będzie naśladowało odgłosy owadów ( pszczoła- bzz; konik polny- cyk; żaba- rech) podawanych przez rodzica, tyle razy, ile kwiatków było na kartoniku.
  • Grupowanie sylwet kwiatów wg koloru lub kształtu. Potrzebujemy kwiaty wycięte z kolorowego papieru: po 5 czerwonych maków, niebieskich chabrów, białych stokrotek, fioletowej koniczyny, żółtych kaczeńców, kawałek zielonej bibuły lub zielonego materiału (może być zielona kartka papieru). Rodzic rozmieszcza kwiaty na zielonej łące- bibule w sposób dowolny. Zastanawia się, czy łąka nie wyglądałaby ładniej, gdyby kwiaty rosły na niej w bardziej uporządkowany sposób. Pyta dziecko, jak można to zrobić. ( Jeśli dziecko nie wie, rodzic podpowiada, jakie kryterium zastosować). Dziecko układa sylwety kwiatów wg kolorów, a potem kształtów. Przelicza kwiaty, porównuje ich ilość. Dziecko przygląda się łące, zastanawia się, kiedy łąka jest ładniejsza: wtedy, gdy kwiaty rosną w dowolny sposób, czy wtedy, gdy rosną uporządkowane. Uzasadniają swoją opinię.
  • Układanie sylwety biedronki z kół. Rysowanie na sylwecie odpowiedniej liczby kropek. Potrzebujemy dwa czerwone koła- skrzydła, jedno małe czarne koło- głowa, jedno większe czarne koło, na które będą naklejone skrzydła, czarny mazak lub kredka, klej. Dziecko czerwone koła składa na połowę, układa na większym czarnym kole tak ,aby utworzyć skrzydełka biedronki. Małe czarne koło nakleja od spodu do większego czarnego- tworzy głowę. Rodzic pyta, czego brakuje biedronce- kropek. Rodzic klaszcze 2 razy, dziecko liczy i rysuje tyle kropek na skrzydłach- po dwie. Rodzic klaszcze 3 razy, dziecko postępuje analogicznie. Przelicza wszystkie kropki na skrzydełkach.
  • Zabawa ruchowa- Zebranie biedronek wielokropek. Dziecko biega po dywanie, na sygnał rodzica: Zebranie biedronek dwukropek, dziecko zatrzymuje się i pokazuje odpowiednią liczbę palców. Kiedy zbierają się biedronki pięciokropki, dziecko pokazuje 5 paluszków.
  • Uzupełnianie kart pracy, tylko 4l. cz.2 str. 50 i 51, dziecko- rysuje ślimaka po śladzie i koloruje go, nazywa zwierzęta i naśladuje ich ruchy, łączy w pary zwierzęta z kwiatami, porównuje ich liczbę
  • Dla chętnych dzieci polecam dodatkowe zabawy z owadami na łące:

Ile kropek powinno być na drugim skrzydełku?

 

 

Uporzadkuj biedronki wg rosnącej liczby kropek, a potem malejącej.

Połącz cyfry z odpowiednią liczbą kropek- jeśli potafisz

 

 

 

Zajęcie 2. Zestaw ćwiczeń ruchowych nr 18

  • Potrzebujemy krążki gimnastyczne (koła wycięte z kolorowego papieru) i obręcz, bębenek
  • Dziecko maszeruje po obwodzie koła, rytmicznie licząc do czterech. Na jeden- klaszcze w dłonie.
  • Zabawa orientacyjno- porządkowa- Motylki. Rozkładamy kilka krążków- kół na podłodze. Dziecko jest motylkiem i fruwa miedzy krążkami- kwiatkami. Na sygnał rodzica- klaśnięcie, siada na dowolnym kwiatku.
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych- Pracowite mrówki. Rodzic z dzieckiem tworzą parę. Stają do siebie tyłem, w małym rozkroku, w odległości około jednego kroku. Na sygnał rodzica zamieniają się krążkami- okruszkami. Podają je sobie zamiennie między nogami, z jednej i drugiej strony.
  • Ćwiczenie wyprostne- Bociany. Dziecko  układa krążek na głowie, prostuje plecy, układa ręce na biodrach i powoli porusza się po dywanie, wysoko unosząc kolana- bocian chodzi po łące.
  • Zabawa ćwicząca orientację i refleks- Żabki. Dziecko kuca obok wybranego krążka. Rodzic odtwarza nagranie skocznej melodii:            https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y

dziecko przy jej dźwiękach wstaje i swobodnie biega po dywanie. Na przerwę w muzyce i hasło- Bocian, jak najszybciej kuca przy innym krążku niż poprzednio.

  • Ćwiczenia mięśni nóg i brzucha- Dżdżownica.  Dziecko leży na brzuchu. Dłonie, jedna ułożona na drugiej, umieszcza na krążku. Brodę umieszcza na krążku. Na sygnał rodzica chwyta krążek rękami z obu stron, unosi go w górę, tak jakby wyglądało przez otwór- dżdżownica szykuje się do wyjścia z ziemi. Po chwili wraca do pozycji wyjściowej- bo przez otwór widać ptaka, powtarzamy ćwiczenie.
  • Zabawa bieżna- Pszczoły do ula. Dziecko jest pszczołą i siedzi z wyprostowanymi plecami na dowolnym krążku- kwiatku. Rodzic wymienia dowolny kolor krążka, jeżeli dziecko na nim siedzi, to wstaje i leci do ula. Jeżeli to nie ten kolor, to musi czekać na swoją kolej.
  • Ćwiczenie uspakajające. Dziecko siedzi skrzyżnie. Krążek kładzie na głowę. Zamyka oczy. Rodzic włącza nagranie spokojnej melodii: https://www.youtube.com/watch?v=E5PsRoi8oKI

             Dziecko zamyka oczy i rytmicznie oddycha, wsłuchując się w dźwięki melodii.

 

 

Zajęcie 3.

Czytanie dziecku dowolnej bajki. Zadawanie dziecku pytań do wysłuchanego tekstu, opowiadanie ilustracji. Ćwiczenia oddechowe- Kropki biedronki. Potrzebujemy sylwetę biedronki, czarne kropki z papieru i słomkę. Dziecko za pomocą słomki przenosi kropki na sylwetę biedronki. Zapraszam Was do wysłuchania piosenek o biedroneczkach, tych bardzo porzytecznych owadach. Zobaczcie  filmiki do tych piosenek.

https://www.youtube.com/watch?v=Ab7W2wDZkt8- Biedroneczka - Piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=wKqliPZBV6g- Biedroneczki są w kropeczki - Piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=lqZPR7ElHL8- Biedroneczki - kropeczki - WESOŁA SCENA

 

HEJ ŻÓŁWICZKI !!! JAK SIĘ MACIE, MAM NADZIEJĘ, ŻE BARDZO DOBRZE. PRZYGOTOWAŁAM DLA WAS KOLEJNĄ PROPOZYCJĘ ZABAW I ĆWICZEŃ DO WYKONANIA W DOMU. MIŁEJ PRACY WAM ŻYCZĘ. PANI AGNIESZKA. CAŁUSKI !!!

 

 

 

WTOREK  12.05.20.

Zajęcie 1. Zajęcia umuzykalniające przy piosence: ,,Wiosenna poleczka”.

  • Zabawa ruchowa z elementem równowagi- Kwiaty na łące.  Dziecko jest kwiatem, który rośnie na łące. Staje w rozsypce z rękami opuszczonymi wzdłuż tułowia. Rodzic pokazuje żółte koło- może być klocek- symbolizujący słońce. Kwiaty rozkwitają- dziecko staje na jednej nodze, unosi powoli wyprostowane ręce, najpierw do boku, a następnie do góry. Kiedy rodzic opuszcza żółte koło- słońce zachodzi. Dziecko opuszcza wolno ręce, ponownie staje obunóż. Następnie zmiana nóg.

 

  • Słuchanie piosenki – Wiosenna poleczka, oglądanie filmiku do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo-- Wiosenna poleczka

 

  1. Kiedy świeci słoneczko tu na łące, nad rzeczką,

Świerszcze stroją skrzypeczki do wiosennej poleczki.

Dylu, dylu już grają, grube bąki śpiewają

Myszki tańczą poleczkę, sapią przy tym troszeczkę.

Ref: A trzy małe biedronki nie chcą tańczyć tej polki

I czekają na walca, aby tańczyć na palcach.

  • Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki:

- O czym jest nasza piosenka?

- Jakie zwierzęta mieszkają na łące?

- Na czym grają świerszcze?

- Jaki taniec chciały tańczyć biedronki?

  • Nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.
  • Ćwiczenia artykulacyjne- Kto mieszka na łące? Dziecko maszeruje swobodnie do dywanie rytm bębenka. Na sygnał rodzica dziecko zatrzymuje się i słucha nazwę jakiego zwierzęcia wymieni rodzic, następnie naśladuje dźwięki wydawane przez to zwierzę np.: bocian- kle, kle; żaba- kum, kum; pszczoła- bzzy, bzzy; świerszcz- cyt, cyt.
  • Zabawa przy piosence- swobodny taniec z rodzicem przy melodii piosenki, próba wspólnego śpiewu.
  • Zabawa wyrabiająca reakcję na zmianę metrum- Taniec.  Dziecko tańczy w parze z rodzicem, w rytmie zwrotki piosenki obracają się w małym kole. Kiedy usłyszą refren zatrzymują się i miarowo klaszczą w dłonie.

 

Zajęcie 2. Kwiaty na łące- zajęcia plastyczne.

  • Wprowadzenie do tematu. Oglądanie reprodukcji malarskich i swobodne wypowiedzi na ich temat.